North meets West

Een afvaardiging van Boules doar uit Nordscheschut nam het dit weekend op tegen JBC Nieuwerkerk
Het weer was perfect, en zo hoopten de deelnemers van JBC Nieuwerkerk ook dat de uitslag zou zijn.
Zaterdag 17 juni 2017.
Afgelopen weekend werd er op het terrein van JBC Nieuwerkerk de eerste editie van North meets West gehouden, elf teams van Boules doar uit het Drentse Noordscheschut namen het op tegen teams van JBC Nieuwerkerk. Er werd gestreden om een schitterende wisselbokaal. Zaterdagochtend om 10 uur ontmoeten de deelnemers elkaar en kon de strijd beginnen elk team speelde vier voorgelote partijen.
Het weer was prachtig en alle deelnemers genoten van het schitterende spelletje, onder het genot van een hapje en een drankje kon aan het eind van de dag de tussenstand worden opgemaakt, zoals gedacht zou het zeker een close finish worden want de resultaten per team lieten al zien dat beide clubs aan elkaar gewaagd waren. En dat klopte dan ook na de eerste dag had Boules doar 24 gewonnen partijen tegen 20 voor JBC Nieuwerkerk. De zondag zou dus het verschil moeten gaan maken, de equipes van JBC Nieuwerkerk wisten wat hen te doen stond.
De uitslagen van de zaterdag via de link hieronder:
North meets West – Zaterdag 17 juni 2017
Zondag 18 juni 2017
Na een vermoeiende zaterdag was het op zondag wederom tijd om de strijd weer op te maken JBC Nieuwerkerk moest vier winstpartijen goedmaken, maar Boules doar was er op gebrand de opgebouwde voorsprong niet meer uit handen te geven. De temperatuur steeg gestaag, maar ook op de velden werd zelfs in deze temperaturen gestreden op het scherpst van de snede. De druk was hoog, maar de sfeer was enorm goed en er werd sportief met elkaar omgegaan.
Na wederom voor elk team vier voorgelote partijen kon dan eindelijk de eindstand worden opgemaakt en wederom was het een close finish Boules doar had 43 gewonnen partijen en JBC Nieuwerkerk had 45 gewonnen partijen. De bokaal blijft dus gelukkig in Nieuwerkerk, maar als we volgend jaar afreizen naar Noorscheschut zullen we onze titel moeten verdedigen. Maar het was een enorm geslaagd evenement en zeker voor herhaling vatbaar.
De uitslagen van de zondag via de link hieronder:
north meets west zondag 18 juni 2017